Horgolt táska 2 (leírással)


Egy francia oldalról néztem ki ezt a táskát. Sajna egy szót sem tudok franciául, úgyhogy belekerült egy kis időbe, mire lefordítottam :)
Egy kicsit kisebb lett, mint az eredeti, pedig még egy bogyós sorral többet is csináltam. Valószínűleg nagyobb tűre, vastagabb fonalra lett volna szükség. (Kb. 19x24 cm lett) Viszont jó merev, van tartása. (Apollo fonal) Még nem döntöttem el, hogy cipzárral záródjon-e vagy mágneszárral.

A francia oldal fordítása:


kispálca: kp

Bogyó: B

Bogyó elkészítése: A soron következő szemnél az alatta levő sor szemébe szúrunk, és ide 4 db egyráhajtásos pálcát horgolunk, amiket nem fejezünk be egészen, így a végén 9 hurok lesz a tűnkön, amit egyszerre hurkolunk át a végén.Egyszerűbben:  videó róla itt.


Kezdés: 16 láncszemmel.

1.sor: 15 kp, 4 kp a 16.szembe, 15 kp a láncszem sor másik oldalán.
2.sor: 15 kp, (2 kp minden szembe)x4, 15 kp
3.sor 16 kp, (2kp minden szembe)x6, 16 kp  = 44 szem
4. sor kp
5.sor (2 kp, 1 B)x5, (2 kp a köv 2 szembe: /2+2=4szem/, 1 B)x5, (2kp, 1 B)x4
6.sor, és innen minden páros sor: kp végig
7.sor: (2 kp, 1 B)x5, (4 kp, amibe 2 kp-t szaporítunk: /4+2=6 szem/, 1 B)x5, (2kp, 1 B)x4
Innen:
páros sorok: kp
páratlan=bogyós sorok:
Az első és utolsó 5 B közt 2kp, az íves részben (a 3. bogyós sortól kezdve) az 1 és 5. Bogyóközben 1 szemet szaporítunk, a 2. 3. 4. B.közben 2 szemet szaporítunk:
Így a 8. Bogyós sorban, az ívben a szemek száma: 12, 18, 18, 18, 12
Köv. sor: kp
köv. sor: kp, a munkánkra merőlegesen, az alatta lévő sorba: ez adja a táska oldalát
köv. sor: kp
köv. 2 sor: kp, csak az íves részen

A táska hátoldala ugyanígy készül. Majd a két oldalt összevarrjuk, vagy összehorgoljuk. A tetejét néhányszor körbehorgoljuk. (Én hamis pálcával horgoltam körbe).

Pánt: 4 szálból fonva, (nálam a fonat minden szála 10 szál fonálból állt.) A fonás egyik oldalát odahorgoltam a táska oldalához, a másik oldalon meghagytam a nagy rojtját. (Az eredetiben egy nagy karika is része a pántnak.) A fonásról táblázat az eredeti honlapról letölthető itt. (Téléchargez le chéma).

Írjátok meg, ha valahol hibát találtok a leírásban, vagy nem egyértelmű a magyarázatom.

Megjegyzések

  1. hát, valahogy én is igy vagyok vele... ha valami megtetszik, ha vért is izzadok, de valahogy meg kell fejtenem... köszi, hogy leirtad a mintát... mert természetesen nagyon elbűvőlő táskát horgoltál... ráadásul az egyik kedvenc szinemből

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű táskát horgoltál! Köszi szépen a mintát, biztosan kipróbálom, mert nagyon megfogott. :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, örülök, hogy tetszik és hogy kedvet csináltam!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése